Shadowfield
Hei. Ole ystävällinen, ja kirjaudu sisään ottaaksesi sivun kaikista toiminnoista täyden hyödyn.

Join the forum, it's quick and easy

Shadowfield
Hei. Ole ystävällinen, ja kirjaudu sisään ottaaksesi sivun kaikista toiminnoista täyden hyödyn.
Shadowfield
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

2 posters

Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija La Helmi 13, 2016 7:48 am

toinen eläinaiheinen fanitukseni Gingan ohella. (seuraava kirjoitus sisältää spoilereita!) Richard Adamsin romaaniin perustuva, vuonna 1978 ilmestynyt elokuva, Ruohometsän Kansa (Watership Down) kertoo villikanien paosta, yhdyskunnastaan, jossa ihminen aiheuttaa tuhoa. Matkaan lähtevät: Pieni Viikka, jolla on kyky nähdä näkyjä, Viikan veli, Pähkinä, oikeudenmukainen johtaja, Isopää, joukon voimakkain kani, Vatukka, kekseliäs kani, jonka avulla vaarat voitetaan, Voikukka, kertoo tarinoita kaniinien ruhtinaasta, El-ahrairahista, Hopea, vanhan ylikaniinin veljenpoika sekä Liutti, nuori ja pelokas kani. Mukanaan kaneilla on lokki nimeltä Kehaar, joka auttaa heitä taistelussa Efrafaa vastaan. Efrafaa johtaa rautaisella otteella hirvittävä tyranni, Kenraali Ratamo. tarinasta on myös tehty tv-sarja, joka on lapsille suunnatumpi ja jossa juonta on muutettu paljon: esim. Vatukka on naaras tv-sarjassa, mutta kirjassa ja elokuvassa hän on koiras. itse tutustuin tähän mahtavaan eläinfantasiaan joskus kesällä 2013 ja ihastuin tähän tarinaan. olin kyllä pienenä kuullut tästä paljon, mutta ei se silloin minua kiinnostanut. Lempihahmoni: Isopää, Kehaar, Pähkinä, Viikka, Hopea, Rautatammi, Vatukka, Voikukka, Kohokki, Maitiainen ja Mustikki. tervetuloa keskustelemaan RKsta :3

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  nauraja La Helmi 13, 2016 9:57 am

Vähänks pienenä ahisti jotkut kohat siitä leffasta :/ ei tosin kyl estäny uudestaan kattomista
nauraja
nauraja
Jäsen
Jäsen

Posts : 250
Liittymispäivä : 21.08.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija La Helmi 13, 2016 9:59 am

juu, se on kyllä aika raaka leffa, mutta silti niin kaunis. leffa on muutenkin monta kertaa parempi kun sarja mielestäni. se on kauniimmin piirretty.


Viimeinen muokkaaja, Viikkafan1 pvm To Loka 20, 2016 1:29 pm, muokattu 2 kertaa

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  nauraja La Helmi 13, 2016 10:11 am

Viikkafan1 kirjoitti:juu, se on kyllä aika raaka leffa, mutta silti niin kaunis. leffa on muutenkin monta kertaa parempi kun sarja mielestäni. se on kauniimmin piirretty.
pitäs varmaan kattoo joskus uudestaan. 
nykypäivänä muuten ei taideta tehdä ihan näin synkkiä elokuvia lapsille Very Happy
nauraja
nauraja
Jäsen
Jäsen

Posts : 250
Liittymispäivä : 21.08.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija La Helmi 13, 2016 10:20 am

niin :3 oikeastaan tuota Ruohometsän kansa leffaa ei edes haluttu tehdä lapsille, mutta suomessa sille laitettiin sallittu-merkki (VHS-kasetissa oli suositusikärajana 8 vuotta). nykyään se on K-12. mutta ei se mua pelottanut, koska olin jo vanhempi ja olin pienenä katsonut ja tykännyt Hopeanuoli-nimisestä animesta, jossa sensuroidusta versiosta huolimatta lensikin verta taisteluissa. vanhemmat taas ei tykänny yhtään Hopsun raakuudesta ja vaikka mulla olikin traumat Akakabuto-karhusta, niin silti aina anelin että ``antakaa ne takaisin`` ja yritin vakuuttaa että ``ei se väkivalta ole se tarinan pääasia vaan ystävyys ja oikeudenmukaisuus.`` mutta molemmat on mulle tosi tärkeitä juttuja.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  nauraja La Helmi 13, 2016 10:35 am

Viikkafan1 kirjoitti:niin :3 oikeastaan tuota Ruohometsän kansa leffaa ei edes haluttu tehdä lapsille, mutta suomessa sille laitettiin sallittu-merkki (VHS-kasetissa oli suositusikärajana 8 vuotta). nykyään se on K-12. mutta ei se mua pelottanut, koska olin jo vanhempi ja olin pienenä katsonut ja tykännyt Hopeanuoli-nimisestä animesta, jossa sensuroidusta versiosta huolimatta lensikin verta taisteluissa. vanhemmat taas ei tykänny yhtään Hopsun raakuudesta ja vaikka mulla olikin traumat Akakabuto-karhusta, niin silti aina anelin että ``antakaa ne takaisin`` ja yritin vakuuttaa että ``ei se väkivalta ole se tarinan pääasia vaan ystävyys ja oikeudenmukaisuus.`` mutta molemmat on mulle tosi tärkeitä juttuja.
Must tuntuu et mua ei koskaan lapsena haitannu minkään raakuus tai silleen? Tossakin leffassa pikemminkin se tunnelma oli se joka häiritsi. Ja niinkun enemmän mulle on jääny jonkinlaisia haavoja(?) kaikista niistä surullisista leffoista joissa jonkun vanhempi kuolee tms. Ja sit esim. muumeissa se kun muumipeikko muuttuu siin taikurin hartussa ihan eri näköseks ja muumimamma ei eka tajua et se on se ja muumipeikko itkee tyylii tms? ja se ihmeen jäärouva kohtauskin oli karmiva. Mua ei koskaan tosin häirinny mörkö yhtään lol
Mut emt. oon aina pystyny kattoo ja lukee aika raakuuksia eikä niistä oo jääny mitään
nauraja
nauraja
Jäsen
Jäsen

Posts : 250
Liittymispäivä : 21.08.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija La Helmi 13, 2016 10:38 am

niin, aika surullinen tuo tarina kyllä on. väkisinkin tulee kyyneleet silmiin siinä kohdassa kun
Pähkinää on ammuttu jalkaan ja Viikka on vaan että ``Pähkinä ei ole kuollut`` ja sitten alkaa se koskettava Bright eyes-biisi kun Viikka seuraa sitä Inlen mustaa kania. onneksi Pähkinä kuitenkin selvisi.:


Viimeinen muokkaaja, Viikkafan1 pvm Pe Helmi 19, 2016 9:34 pm, muokattu 1 kertaa

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija La Helmi 13, 2016 10:41 am

ja tuo Muumikohtaus on myöskin aika herkkä, kun Muumipeikko muuttuu takaisin entiselleen. Mörköä pelkäsin hiukan lapsena mutta vielä karmivin kohtaus oli se kun Muumipapan muistelmissa se nuori Muumipappa on siellä aavemetsässä ja sitten ilmestyy niitä isoja, karjuvia mörköjä jotka yrittää ilmeisesti syödä sen. aika hassua, miten Muumitkin voi olla noin pelottava, vaikka onkin lastenohjelma (syy on varmaan siinä että Japanilaiset on ollu tekemässä sitä sarjaa).

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  nauraja La Helmi 13, 2016 10:50 am

Viikkafan1 kirjoitti:ja tuo Muumikohtaus on myöskin aika herkkä, kun Muumipeikko muuttuu takaisin entiselleen. Mörköä pelkäsin hiukan lapsena mutta vielä karmivin kohtaus oli se kun Muumipapan muistelmissa se nuori Muumipappa on siellä aavemetsässä ja sitten ilmestyy niitä isoja, karjuvia mörköjä jotka yrittää ilmeisesti syödä sen. aika hassua, miten Muumitkin voi olla noin pelottava, vaikka onkin lastenohjelma (syy on varmaan siinä että Japanilaiset on ollu tekemässä sitä sarjaa).
Niin ja se muurahaiskarhu kohtauskin on aika karmiva Very Happy 
Joitain jaksojahan ei edes olla näytetty suomessa, muistaakseni joku jossa on tyyliin puukko tai jotain... eh... ihan kun olis kovin paha Very Happy
nauraja
nauraja
Jäsen
Jäsen

Posts : 250
Liittymispäivä : 21.08.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija La Helmi 13, 2016 10:55 am

mutta tuo Ruohometsän Kansa-leffan suomidubbi on hauska  Very Happy melkein yhtä hauska kun Hopeanuolen suomidubbi. äänet vaihtuu, nimet muuttuu, ym. RKn dubbaus on sitä paitsi Pauli virran käsialaa ja voin sanoa että hän eläytyy hienosti Isopään äänenä.  Smile muutenkin tuli nostalginen olo, kun huomasin että RKssa on Pauli Virta ja Elise Langenoja äänenä, koska ne oli monissa mun lempiohjelmissa ääninäyttelijöinä, kun olin pieni.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Varjokani La Helmi 13, 2016 1:37 pm

Itsellä oli eka ihastuksen kohde Pauli Virran ääni kun olin pieni. Syynä tuo loistava roolisuoritus Isopäänä. <3  Ihana karhea ja pehmeä ääni. Vähän samanlainen kuin mun toisella suosikilla Rob Paulsenilla. Näyttelee ym Turboa enkunkielisissä Prätkähiirissä. Very Happy

Mut RK on ihana. <3 Ja joo halusin pienenä muuttaa Efrafaan ja mennä antamaan Kohokille pusun. Okei vielki kuullostaa kivalta idealta mennä häiriköimään Kohokin "täydellistä" elämää. Kun siis kyseessä on tyyppi, joka tykkää partioida ja tehdä "eväsretkiä" yms ja ei viihdy paikallaan. Tekis mieli mennä pilaa sen partioreissut ryntäämällä paikalle sillei "Heeiii halihalihalii!" Okei mistä vetoa oisin Neuvoston silmätikku ja  kuolisin. Mut olis ainakin melkeen worth it jos Kohokkia ehtis pussata ja halia.

Joo moi. Pitkää tekstiä ja fangirlausta. Heh. Razz Syytän Kohokkia. :3 Se on sellanen "Son, I m Captain Jack Sparrow" kaniversio. lul
Varjokani
Varjokani
Main Coder
Main Coder

Posts : 751
Liittymispäivä : 20.08.2015

Ropehahmo
Nimi: Räävis
Laji: Niekka

http://shadowfield.my-rpg.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija La Helmi 13, 2016 1:40 pm

heh heh  Laughing meikäläisellekkin tulee näitä Fanboy-kohtauksia, jos innostun puhumaan fanituksen kohteesta. Pauli virran lauluäänikin on mitä hienoin :3

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Varjokani La Helmi 13, 2016 1:43 pm

Viikkafan1 kirjoitti:heh heh  Laughing meikäläisellekkin tulee näitä Fanboy-kohtauksia, jos innostun puhumaan fanituksen kohteesta. Pauli virran lauluäänikin on mitä hienoin :3
Mahtavaa. Very Happy Anna mennä vaan ja fanita niin lujaa kun lähtee. Smile Ainakaan sitten kukaan ei voi syyttää pelkästään mua siitä että puhun liikaa RKSta. (Mitä ei Ruohometsästä voi puhua liikaa). Ihan vaan koska Kohokki. Grauh. lul Sillä on pörrönen häntäääh. stalk
Varjokani
Varjokani
Main Coder
Main Coder

Posts : 751
Liittymispäivä : 20.08.2015

Ropehahmo
Nimi: Räävis
Laji: Niekka

http://shadowfield.my-rpg.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija La Helmi 13, 2016 1:52 pm

heh  Laughing mä puhun yleensä tosi paljon Gingasta tai RKsta. mun veljetkin ovat saaneet siitä jo tarpeekseen XD

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Varjokani La Helmi 13, 2016 1:59 pm

Viikkafan1 kirjoitti:heh  Laughing mä puhun yleensä tosi paljon Gingasta tai RKsta. mun veljetkin ovat saaneet siitä jo tarpeekseen XD
Voieih. XD No täällä saat puhua ja fanittaa niin paljon kuin haluat. Smile
Varjokani
Varjokani
Main Coder
Main Coder

Posts : 751
Liittymispäivä : 20.08.2015

Ropehahmo
Nimi: Räävis
Laji: Niekka

http://shadowfield.my-rpg.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija La Helmi 13, 2016 2:09 pm

kiitos, sain muuten 5 luvun valmiiksi fanitarinastani :3

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija Su Helmi 14, 2016 11:46 am

tein vähän listaa ketkä näyttelee suomeksi dubatussa RK-leffassa: Pauli Virta: kertoja, Isopää (vaihtelee), Voikukka (vaihtelee), Inlen musta kani, Metsästäjä, ym. Elise Langenoja: Viikka (vaihtelee), Hyzenthlay, Kehaar, Lucy, Kissa, ym. Linda (nimi mainittu kasetissa, sukunimestä ei tietoa): Liutti (vaihtelee), Apila, Violet (Orvokki), ym. Keijo Romppainen: Threarah, Rautatammi (vaihtelee), Vatukka (vaihtelee), Kenraali Ratamo (ensiesiintymisessä Pauli Virta), Mustikki (vaihtuu lopussa), ym. Ari-matti Hedman: Pähkinä (vaihtelee), Hopea (vaihtelee), Kohokki (vaihtelee), Rautayrtti (vaihtelee), Metsästäjä 2, ym. muiden ääninäyttelijöiden nimiä ei kerrottu missään, joten otin selvää missä esim. Pähkinän ja Rautatammen ääninäyttelijät oli näytelleet ja sain selville että heitä näyttelee Ari-matti Hedman ja Keijo Romppainen.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija La Maalis 12, 2016 11:44 am

heh, mä oon aloittanut katsomaan Ruohometsän Kansa-sarjan 3 kautta ja saanut paljon naurukohtauksia  Laughing                          Kehaarin huuto "jaaaaa!!!!!" ja Ratamon murina on meikäläisen mielestä ollut niin hassuja XD                                               Tässä kaudessahan on sitä Kohokki ja Vatukka-Draamaa, koska Vatukka on naaras tuossa sarjassa ja muutenkin niistä kahdesta tulee sarjassa mieleen Romeo ja Julia  Very Happy                                                                                                            Lempihahmoiksi tässä kaudessa on tullut Moss (Sammal), Kohokki ja Inle. myös Kapteeni Broom on ihan mukava isoisä-hahmo.                                                                                                                                                                       PS: Kiitos Varjokani, en pääse ikinä eroon ajatuksesta että Kehaar toimisi Weedin alkutunnarin laulajana, se on niin mahtava ajatus  Laughing  tänään sitten kolmas jakso pyörimään, mitäs hauskaa siitä löytyy? XD

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija Pe Maalis 18, 2016 7:51 pm

nyt onkin jo sitten 9 jaksoa katsottu tuosta sarjaversiosta ja täytyy sanoa että tulee mieleen Disneyn Pocahontas-leffa  Very Happy, koska Kohokki = John Smith ja Vatukka = Pocahontas  Laughing siis niiden rakkaustarina on kuin suoraan Pocahontasista.                 tänään katsomassani jaksossa Viikan näyt Hopeahanhikista toivat kyllä mieleen kauhuleffat (vaikka itse en ole mikään kauhuleffojen ystävä enkä sellaisia katsokkaan). olivat sen verran karmivia XD ja Viikka näytti tosi hauskalta, kun se peitti korvillaan silmänsä  Razz Spartina on kyllä aika kummallisen näköinen naaras, koska hän ei mielestäni näytä naaraalta  Laughing  ja mistä lähtien kaniinit ovat käyttäneet taikoja? (juu, spoileri) mutta tuo sarja kyllä innoittaa minua katsomaan Weed-anime uudestaan XD


Viimeinen muokkaaja, Viikkafan1 pvm Su Syys 25, 2016 4:03 pm, muokattu 1 kertaa

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija Ma Maalis 21, 2016 8:02 pm

no niin, nyt koko 3 kausi on katsottu  Very Happy oli kyllä ihan mukava ja hauska sarja XD  tuo lopputaistelu oli niin samankaltainen Weed-animen lopputaistelun kanssa.  Mutta Kirja ja Elokuva ovat silti paljon parempia!!!!

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija La Elo 13, 2016 11:27 am

Pakko on taas herätellä tämä aihe henkiin, koska en muistanut mainita että Ruohometsän Kansastahan tulee se uusi sarja joskus ensi vuonna ja mua jännittää hirveesti minkälainen siitä tulee  Very Happy
Vatukka on kuulema taas uros, Jes!!!! xD
Mut odotan innolla :3

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Vierailija Ke Toukokuu 03, 2017 5:39 pm

Joo, olen aloitellut katsomaan taas Rk-tv sarjaa läpi ja tällä kertaa ihan kaikki kaudet meinasin katsoa alusta loppuun. En keksi tähän muuta, mutta herättelin tätä taas eloon.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja) Empty Vs: Ruohometsän Kansa (elokuva ja tv-sarja)

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa